Biletomaty Biletomaty

Sprzedaż biletów obowiązujących w autobusach MZK w Bielsku-Białej jest także prowadzona za pośrednictwem automatów biletowych działających w 19 lokalizacjach przystankowych:
1)    nr BB001: 3 Maja Dworzec (kier. Katowice);
2)    nr BB002: Hotel Prezydent (kier. Dworzec);
3)    nr BB003: Osiedle Beskidzkie (kier. Cieszyńska);
4)    nr BB004: Cieszyńska Hulanka (kier. centrum);
5)    nr BB005: Cieszyńska Hulanka (kier. Wapienica);
6)    nr BB006: Plac Żwirki i Wigury (kier. centrum);
7)    nr BB007: Piastowska Dworzec (kier. 3 Maja);
8)    nr BB008: Piastowska Sobieskiego (kier. centrum);
9)    nr BB009: Piastowska Wyspiańskiego (kier. centrum);
10)  nr BB010: Piłsudskiego (kier. Dworzec);
11)  nr BB011: Piłsudskiego (kier. Lwowska);
12)  nr BB012: Wałowa (kier. Dworzec);
13)  nr BB013: Wałowa (kier. Lwowska);
14)  nr BB014: Warszawska Dworzec (kier. centrum);
15)  nr BB015: Plac Żwirki i Wigury (kier. Mikuszowice);
16)  nr BB016: Żywiecka - Osiedle Grunwaldzkie (kier. centrum);
17)  nr BB017: Żywiecka - Osiedle Grunwaldzkie (kier. Żywiec);
18)  nr BB018: Osiedle Złote Łany (kier. centrum);
19)  nr BB019: Andersa - Osiedle Karpackie (kier. Dworzec);
20)  nr BB101: Dmowskiego – Urząd Miejski (kier. Mikuszowice);
21)  nr BB102: Armii Krajowej – Szpital (kier. centrum);
22)  nr BB103: Partyzantów – Apena (kier. centrum).

Biletomaty umożliwiają pasażerom dokonanie zakupu biletów:
a)    jednorazowych i czasowych;
b)    7-dniowych, 1-dniowych i weekendowych;
c)    miesięcznych na określoną linię;
d)    miesięcznych na wszystkie linie.
Transakcję można sfinansować monetami, banknotami (automaty wydają resztę) oraz kartą płatniczą.
Automaty biletowe realizują sprzedaż dla klientów indywidualnych
.

Biletomaty nr BB101-103 to biletomaty solarne, w których pasażerowie mogą zakupić bilety:
a) jednorazowe i czasowe;
b) 1-dniowe.
Transakcję można sfinalizować monetami oraz karta płatniczą (biletomaty solarne wydają resztę).

Instruktaż obsługi automatów biletowych
a) płatność kartą - film instruktażowy dostepny T U T A J;
b) płatność gotówką - film instruktażowy dostepny T U T A J;

Najczęstsze przyczyny reklamacji związanych z biletomatami
Mając na względzie zadowolenie pasażerów z usług komunikacyjnych świadczonych przez MZK w Bielsku-Białej oraz zapewnienie możliwości szybkiego i bezproblemowego zakupu biletów obowiązujących w naszych autobusach, w ramach działań prewencyjnych informujemy, że najczęstszą przyczyną reklamacji zgłaszanych w związku z funkcjonowaniem stacjonarnych automatów biletowych jest niewłaściwa ich obsługą ze strony użytkowników.
Główne błędy popełniane podczas korzystania z biletomatów to:
1) wrzucanie pieniędzy do niewłaściwych otworów, np. monet do podajnika na banknoty lub odwrotnie;
2) wkładanie do podajnika zagiętych lub złożonych na pół banknotów, zamiast wyprostowanych w całości;
3) wkładanie do podajnika dwóch banknotów jednocześnie, zamiast pojedynczo;
4) zbyt szybkie wrzucanie monet do oznakowanego otworu wrzutowego, po naciśnięciu opcji: „Płacę”, podczas gdy wprowadzenie kolejnej monety do automatu jest możliwe dopiero po zaakceptowaniu przez niego poprzedniej (informacja o przyjęciu danej monety jest wyświetlana na ekranie dotykowym);
5) podjęcie próby (nierzadko siłowej) wrzucenia monety do oznakowanego otworu, przed wybraniem opcji: „Płacę”, której naciśnięcie powoduje dopiero jego odblokowanie.

Niestety ww. uchybienia w większości przypadków prowadzą do czasowego zablokowania automatu, który może zostać przywrócony do pracy dopiero po interwencji technicznej pracownika MZK.

Dlatego zachęcamy naszych pasażerów do zapoznania się z treścią instrukcji wyjaśniającej zasady prawidłowej obsługi automatów biletowych udostępnionej:
a) w kasach biletowych MZK;
b) na tablicach informacyjnych wiat przystankowych;
c) na stronie internetowej www.mzk.bielsko.pl.
Zapraszamy także do obejrzenia ww. przedmiotowych filmów instruktażowych.

Zgłaszanie reklamacji ws. obsługi biletomatów
Reklamacje związane z niewłaściwym funkcjonowaniem automatów sprzedających bilety MZK w Bielsku-Białej można przekazać:
a)    osobiście - w Biurze Obsługi Pasażera mieszczącym się w siedzibie MZK, przy ul. Długiej 50, pokój nr 22 (parter), czynnym
        w dni robocze, w godz. 7.00-14.00;
b)    mailowo - na adres: bop@mzk.bielsko.pl;
c)    telefonicznie - pod nr: 33 814 35 11 wew. 245, w dni robocze, w godz. 7.00-15.00;
d)    tradycyjną pocztą - na adres Zakładu.

Zgłoszenie reklamacji wiąże się z koniecznością wypełnienia specjalnego formularza dostępnego   T U T A J   oraz w punktach sprzedaży biletów MZK.

Wypełnione zgłoszenie reklamacyjne prosimy dostarczyć do Biura Obsługi Pasażerów mieszczącego się na parterze biurowca MZK, przy ulicy Długiej 50 lub do dowolnej kasy biletowej MZK na terenie miasta.
Kasy biletowe MZK mieszczą się w następujących lokalizacjach:
•    ul. Sukiennicza 3 – obok domu towarowego Aleksander
•    ul. Piastowska – przystanek autobusowy Piastowska/Dworzec
•    pl. Ratuszowy – parter nowego budynku Urzędu Miejskiego

Przesłanie wypełnionego zgłoszenia pocztą elektroniczną może doprowadzić do ujawnienia Państwa danych osobowych i jest sprzeczne z zasadami ochrony danych osobowych zawartych w Ustawie o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1000) oraz  w Rozporządzeniu Parlamentu  Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.



wykonanie : WizjaNet
formularz kontaktowy strona główna do góry kontakt kontakt z nami kontakt prezentacja